Læseambassadørerne griber litteraturen

– og formidler og motiverer til læsefællesskab i Randers.

Karin med fire af vores læseambassadører

Sammen med Randers Kommune / Randers Bibliotek vil Randers Realskole være opsøgende og styrke læselysten blandt børn og unge

På Randers Realskole har vi lige fra vores elever starter i førskole fokus på den vigtige læsning og den gode læseglæde. Læsning er et helt afgørende fundament for en god skolegang, ligesom læsning kan være et frirum med plads til fordybelse og afslapning.

Derfor har vi søsat et projekt, hvor 20 læseambassadører af vores egne elever efter skoletid mødes med vores engagerede skolebibliotekar, Karin Pedersen Schmidt. Her arbejder de sammen om at sprede læseglæde og motivere læselysten hos deres kammerater på skolen – men på sigt også i samarbejde med Randers Bibliotek / kommunen.

Sammen med Randers Bibliotek har vi søgt Slots- og kulturstyrelsens ”læseglædepulje,” så vi kan udvide vores skolebibliotek og rammerne for at øge læseglæden blandt vores elever.

Se videoer nedenfor, hvor vores læseambassadører laver bogtips til deres skolekammerater.