Naturfagsmaraton for byens 6. klasser

Innovative naturfaglige projekter

Igen i år blev naturfagsmaraton for byens 6. klasser en stor succes, og den store finale blev afholdt i Dronningborghallen.

Vores tre 6. klasser har tænkt både kreativt og innovativt med spændende naturfaglige projekter. Tankerne og ideerne bag naturfagsmaraton ligger helt op af den måde, vi gerne vil arbejde med praksisfaglighed på Randers Realskole.

Naturfagsmaraton er arrangeret af Naturvidenskabernes Hus, og gymnasieelever fra Paderup Gymnasium var med som dygtige hjælpere. Det er dejligt at se, at elever på tværs af skolerne kan mødes og dyste i naturvidenskab – og der blev virkelig fremvist mange spændende projekter.

Alle klasser har arbejdet tæt sammen, intensivt og nyskabende, så det har været en lærerig proces for alle. Randers Realskoles 6.C tog den samlede sejr med fire 1. pladser ud af 8 opgaver, samt begge de to klassestafetter.

Se videoer og billeder nedenfor