Opgang med FN’s Verdensmål indviet

På Randers Realskole har vi netop indviet en nyistandsat opgang i bygning C. Opgangen er dekoreret med FN’s 17 verdensmål og bliver det daglige synlige bevis på, hvor vigtigt det er, at vi både som virksomhed, som medarbejdere og som elever har fokus på bæredygtig udvikling. Målene handler eksempelvis om uddannelse til alle, afskaffelse af fattigdom, fokus på et bæredygtigt miljø, rent drikkevand og meget aktuelt, at vi er sunde og raske….

På Randers Realskole er det vigtigt, at vi alle er bevidste om vigtigheden af bæredygtig udvikling. Vi har dekoreret væggene for at sætte ekstraordinær fokus på verdensmålene, der allerede nu er en naturlig del af læseplanen i flere fag på tværs af årgangene. Fremadrettet vil vi fortsat have fokus på at udbrede kendskabet til verdensmålene, ligesom eleverne på en god og naturlig måde vil arbejde med flere af målene i dagligdagen. Uanset om eleverne går i indskolingen eller er blandt de ældste vil en tur op ad trappen i bygning C være en øjenåbner omkring bæredygtighed og dermed give anledning til refleksion for os alle.

FN’s Verdensmål blev i enighed vedtaget i efteråret 2015 af FN’s 193 medlemslande. I kan læse mere omkring verdensmålene og de 169 undermål her: www.verdensmaalene.dk

Skoleleder Hans Myhrmann ”klippede snoren” til den flotte opgang, der er blevet malet helt sort og samtidig monteret med diverse LED-lys, der sætter spot på plakaterne med verdensmålene.