Over 100 deltagere til overleveringsmøde for ordblinde

“På Randers Realskole oplever vi dagligt, hvor fokuseret og engageret vores ordblinde elever arbejder med deres skolearbejde. De er gode ambassadører for vores skole, og derfor betyder det også ekstraordinært meget for os, at de bliver ”sendt godt videre” i uddannelsessystemet. Her er vores overleveringsmøder en helt fantastisk mulighed for at skabe en god kontakt til deres kommende skole og læsevejleder” – Mette Søndergaard, læsevejleder og Christian Møller, Udviklingschef.

I går var vi samlet over 100 elever og forældre til overleveringsmøde i skolens auditorie. Der var velkomst ved Christian Møller og Mette Søndergaard, samt oplæg ved læsevejledere og ordblinde elever fra byens ungdomsuddannelser. Afslutningsvist var der afsat tid til en personlig samtale, hvor de ordblinde elever kunne fortælle, hvem de er til deres kommende læsevejleder, få styr på de tekniske hjælpemidler og ”papirarbejdet”. Alt sammen en kæmpe hjælp inden de fra august skal starte på deres nye uddannelse.

Vores tætte samarbejde med kommunen, byens skoler og institutioner vedr. støtte til ordblinde elever er en stor succes. En af de primære dagsordener er at støtte de ordblinde elever i overgangen til ny uddannelse. Læsevejledere og ledere fra kommunens skoler, UUR, byens ungdomsuddannelser har med Randers Realskole som initiativtager etableret et netværk, hvor vi i fællesskab sparrer med hinanden og udvikler endnu bedre forhold for de ordblinde elever og deres forældre.

I kan læse mere om vores indsats for at hjælpe ordblinde elever her: Læsevejledning

I kan også læse mere om vores mange samarbejdspartnere på ordblind-randers.dk

Se billederne nedenfor.