Praktikforløb i 8. klasserne

Så kom vi til ugen, hvor 8. klasserne skulle ud og møde deres praktiksted. En fin torsdag, hvor eleverne skulle ”snuse” til arbejdspladsen og gøre de første tanker om, hvilke problemstillinger, der evt. kunne arbejdes videre med.

Fredag var eleverne ad to gange til fællessamling, hvor Jan Brøndum og Mette Søndergaard italesatte den videre proces. ”Nu skal der tænkes kreativt i forhold til både proces og produkt”, blev der understreget flere gange – for der bliver stillet krav til eleverne og til indholdet af projektforløbet.

Dagen blev afsluttet oppe i ”Toolboxen”, som kommer til at danne ramme om de videre kreative processer. Det har været en super god dag, som lover godt for selve praktikugen og projektforløbet, der afvikles i juni måned.

Se billederne nedenfor.