Fornem deltagelse i Skole-OL i København

Randers Realskole til Skole-OL

Skole-OL har været afviklet på Østerbro Stadion i København, og vores deltagende elever og lærere har haft en fantastisk tur, hvor bl.a. vores gamle fane fra 1925 vajede fra tribunen.

Før OL-arrangementet var vi på en rundtur i København, hvor eleverne bl.a. prøvede at løfte en guldbarre på 12 kilo i Nationalbanken. Sådan en koster 3 millioner kr.! Vi var også en tur i Tivoli, hvilket jo altid vækker stor begejstring.

Derefter tog vi til Østerbro Stadion, hvor formanden for DIF, Niels Nygård, tog imod og bød velkommen til Skole-OL 2016. Overborgmester Frank Jensen indgydede kampgejst i eleverne, og hans kongelige højhed Kronprins Frederik opfordrede eleverne til hver især at yde deres bedste.

Herefter eksploderede arrangementet i sambarytmer og brasilianske dansere, som var det en optakt til OL i Brasilien.

I flotte trøjer fra Realskolens Venner gjorde vores elever deres bedste, og flere af dem kvalificerede sig til finalerne. Oliver Friis gik næsten hele vejen, da han vandt bronze efter føring til 5 m før mål. Den gamle Realskolefane fra 1925 blev luftet til stor glæde for alle deltagerne.