Skolen takkede med flødeboller

Fredag 29. april blev det fejret med flødeboller, at eleverne fra indskoling og mellemtrin op til påske løb ikke mindre end 116.424 kr. ind til Ukrainske børn (læs mere om løbet her). Skoleleder Hans Myhrmann holdt en kort tale, og derefter blev der delt flødeboller ud som tak for et fantastisk indsamlingsløb.

Susanne Dahl, generalsekretær i UNICEF Danmark, sagde om elevernes indsamling: ”Jeg er meget imponeret over resultatet af Ukraine-indsamlingen på Randers Realskole. Med donationerne kan vi i UNICEF hjælpe endnu flere børn i Ukraine – og børn på flugt fra krigen. I Ukraine arbejder vi blandt andet for at give børn adgang til basale fornødenheder såsom rent vand, medicin og psykisk støtte, og i nabolandene driver vi støttecentre, hvor børn og familier på flugt kan få akut hjælp.”

På billederne nedenfor ses 4. klasserne og bl.a. afdelingsleder Birthe Diederich og skoleleder Hans Myhrmann, der fremviser gavebeviset på de 116.424 kr. (Sidste billede er Egil Møller Pedersen fra UNICEF).