Social ansvarlighed:

8. klasserne letter rumpen

Social ansvarlighed og social innovation, da 230 elever i 8. klasse ”lettede rumpen”

”Let rumpen og gør en forskel” var igen overskriften, da vores ni 8. klasser havde social ansvarlighed på dagsordenen i uge 50. Elever og lærere arbejdede i fællesskab på at hjælpe andre mennesker, og de forskellige klasser havde mange forskellige samarbejdspartnere og opgaver.

Samtidig var der grundet Corona indlagt forskellige ”benspænd”, der gjorde tingene vanskeligere – men samtidig også ”tvang” eleverne til at være endnu mere innovative i deres tilgang til løsninger.

Der var samtidig fokus på verdensmål og bæredygtighed, hvilket i høj grad lagde op til tværfaglighed og det at samarbejde med organisationer og virksomheder uden for skolen. På alle måder har det været en god og givende uge.

FOLD TEKST UD HER der kort fortæller, hvordan de enkelte klasser har lettet rumpen og gjort en social forskel.

Se videoer og de mange gode billeder fra elevernes aktiviteter nedenfor