Super dialog med HOPin Academy og FANT

Som en del af vores mangeårige samarbejde med FANT – for a new tomorrow – har vi haft en spændende dialog med HOPin Academy og FANT.

HopIn Academy er en organisation, der med udgangspunkt i iværksætteri arbejder for at reducere ungdomsarbejdsløshed og fattigdom i Ghana.

FANT hjælper gennem sport børn, unge og handicappede ind i sunde fællesskaber og uddanner til demokratisk dannelse.

Sammen arbejder de på projektet Plan-B-Club – et netværk der skal styrke unge iværksættere. Det er derfor et stærkt og meningsfuldt samarbejde mellem tre parter, der alle beskæftiger sig med børn, unge, fællesskaber og uddannelse og dermed kan spille hinanden endnu stærkere.

Vi arbejder lige nu sammen om en fondssøgning, der kan skabe grundlag for et endnu tættere samarbejde. Det er altid inspirerende og lærerigt at drøfte skole og sport på tværs af kulturer og verdensdele. Et sådant samarbejde giver stor værdi for vores arbejde med ESG, som vi senere kan bruge i undervisningen til at lære vores elever endnu mere om social ansvarlighed.

Tusind tak for besøget – vi ser frem til at fortsætte det spændende samarbejde.

Se billeder nedenfor.