Super flot indsats i DBU Ultra Skolepokalen

Torsdag 25. april spillede vores fodboldpiger finale i Ultra Skolepokalen mod Københavns Skole- og Idrætsakademi. Finalen blev spillet på Odense Stadion, Nature Energy Park og blev vist direkte på DR1, og det blev en stor oplevelse for pigerne og alle omkring holdet.

Turneringen er arrangeret af DBU og DR Ultra, og mere end 1.000 hold har deltaget i dette års turnering.

Stor jubel fra de 750 medrejsende elever og lærere
Der var lagt op til en hård finalekamp mod en meget stærk modstander, og i silende regn og på en meget våd bane blev det bestemt ikke nemmere. Alligevel var vores piger klar til at fighte fra første fløjt, og efter et kvarters spil kunne Silje Laursen bringe os foran 1-0 til stor jubel fra de 750 medrejsende elever og lærere fra skolen.

Anden halvleg blev en dramatisk affære med udligning til 1-1 og rødt kort til Københavns Skole- og Idrætsakademi, inden Silje Laursen med sin anden scoring bragte os foran 2-1. Desværre formåede vi ikke at holde føringen, og kort før tid fik københavnerne igen udlignet, og kampen skulle dermed afgøres i straffesparkskonkurrence. Her scorede Københavns Skole og Idrætsakademi på alle sine fem spark, mens vi desværre missede en enkelt, og dermed var det Københavnerne, der kunne juble.

Festdag for hele skolen
Vores piger kan dog være meget stolte af den flotte holdindsats, de leverede – og vi er meget stolte af den måde, de har repræsenteret skolen på.

Det blev en stor festdag for hele Randers Realskole – både dem, som var på stadion, men også for vores 0.-6. klasser, der havde en fest med at se kampen på storskærm i hallen sammen. Tak til alle vores medarbejdere for at gøre dagen til den bedst mulige for alle.

Se videoer og de mange gode billeder nedenfor.

Tak til samarbejdspartnere
Tak til Randers Q for et stærkt samarbejde, der med finalepladsen har vist, at vores daglige samarbejde om at tilbyde optimale rammer for udvikling virkelig bærer frugt – og lige så stor tak til vores øvrige samarbejdspartnere: