Universet – hvad rager det mig?

Onsdag havde vores 8. klasser den store fornøjelse at opleve Anja C. Andersen, astrofysiker, og Michael Linden-Vørnle, chefkonsulent ved DTU Space, fortælle om universets historie i deres spændende foredrag “Universet – hvad rager det mig?”

Michael og Anja blev inviteret til Randers i forbindelse med Science Camp, og i samarbejde med Randers Ungdomsskole, FOF Randers, Randers Statsskole, Paderup Gymnasium, HTX Randers/Tradium, Hotel Randers og Randers Kommune/de kommunale skoler lykkedes det os at arrangere hele fire foredrag med de to ”stjerner”.

Det er fantastisk, når Randers som by står sammen om så vigtige projekter, og vi oplever stor synergi i samarbejdet med de øvrige skoler/samarbejdspartnere.

På Randers Realskole arbejder vi strategisk og fokuseret med STEM-fagene (Science, Technology, Engineering, Mathematics), hvor vi i de seneste år har gjort flere tiltag for at øge interessen for naturfagene blandt vores elever. Vi har blandt indrettet nye naturfagslokaler, ligesom vores STEM-lærere er efteruddannet i kønsinkluderende STEM-undervisning.

Se billederne nedenfor.