Skagenstur med støtte fra Realskolens Venner

Kære Realskolens Venner

Så er vi på vej hjem efter en dejlig faglig ekskursion til Skagen med 9.C og 9.G. Tak for jeres bidrag til turen. Det har stor faglig betydning at være ”on location”. Vi har vedhæftet 3 billeder fra turen (ingen er fra museet, da vi ikke måtte fotografere der), samt et sammenkog af elevudtalelser her fra landevejen mellem Skagen og Frederikshavn.

Jonas Munch og Karen Aagaard

Et lille sammendrag af elevudtalelser på turen:

”Fedt at have undervisning væk fra skolen – og det kom helt bag på os, hvor store malerierne var. ”Den druknede” var jo i naturlig størrelse – mindst!”

“Efter flere timers gåtur rundt i Skagen og klitterne, sluttede vi af med varm kakao hos en ældre dame, hvis iskiosk ikke havde andre gæster end os. Det var hygge!”

PS: Sydvesten er en gevinst fra konkurrencen i bussen: ”Paratviden om Skagen-kunstnerne og det moderne gennembrud”.