Brobygning på Tradiums erhvervsuddannelser

Hele uge 6 har stået på praksisfaglighed for alle vores 8. klasser, der har været i brobygning på Tradiums erhvervsuddannelser. Eleverne har prøvet kræfter med fagretningerne TEK, STIL, BYG og MAD, hvor de blandt andet har muret, bygget, lavet mad fra bunden, svejset og været en tur i frisørsalonen, hvor de har vasket og stylet hår på hinanden.

Hele ugen har eleverne dokumenteret deres læringsprocesser gennem billedkunst, foto og redigering. Fredag sluttede eleverne af med at præsentere en flot udstilling af deres billeder på Randers Realskole, hvor de også pitchede deres forløb for både faglærer, skolens ledelse og 7. årgang.

Brobygningen spiller en stor rolle i vores fokus på praksisfaglighed – BIPE – hvor eleverne virkelig får lov at udforske de håndværksmæssige fag. Læs mere om BIPE her

På Randers Realskole er vi meget bevidste om at klæde vores elever bedst mulig på til at vælge deres fremtidige retning, og her her spiller vores samarbejde med Tradium en stor rolle. Det har været fantastisk at se, hvordan nogle elever virkelig “shiner”, når de arbejder med hænderne, og måske bliver en erhvervsuddannelse deres fremtidige valg.

En stor tak til Tradium og deres faglærere for stort engagement og for det flotte relationsarbejde, de har udvist i løbet af ugen. Ikke mindst en stor tak til alle lærerne på Randers Realskole, som har udvist en masse gåpåmod og brugt mange timer for, at projektet kunne udføres.

Se video og billeder nedenfor.