Samlede mål for læring
Mundtlig kommunikation
Eleven kan forstå de hyppigste ord og faste fraser inden for nære emner.
Eleven kan forstå små historier.
Eleven kan forstå korte instrukser, spørgsmål og beskrivelser.
Eleven kan med støtte beskrive en genstand.
Eleven kan bruge visuel støtte til at øge ordforråd.
Eleven kan genkende udvalgte genrer.
Innovation, entreprenørskab og dannelse
I engelsk arbejder vi på alle klassetrin på at udvikle elevernes innovationskompetencer. Vi arbejder hen mod, at eleverne på en kreativ måde udvikler på deres omverdensforståelse, deres handlekompetencer, samt personligt tager stilling. Dette kan bl.a. komme til udtryk gennem drama, foldebøger og interviews, samt at eleverne arbejder med og forholder sig til engelskfagets aspekter.
Tema: Myself
Emner:
This is me
My body and clothes
My family and friends
Tema: School
Emner:
The alphabet
Colours
Numbers 1-50
Things in the classroom
Tema: My home
Emner:
Rooms
Furniture
Tema: Holidays
Emner:
Halloween
Christmas
Tema: Animals
Emner:
The zoo
On a farm
Tema: Food
Emner:
Shopping in space
Tema: Magic
Emner:
Fairy-Tale Land