Samlede mål for læring
Mundtlig kommunikation
Eleven kan deltage i korte og enkle samtaler om konkrete hverdagsemner på engelsk
Skriftlig kommunikation
Eleven kan forstå og skrive hyppige ord og udtryk samt korte tekster om hverdagsemner på engelsk
Kultur og samfund
Eleven kan sammenligne børns hverdag i engelsksprogede lande med egen hverdag
Vedr. temaer og emner nedenfor:
Der arbejdes med mindst 4 af de 5 angivne temaer – eksempelvis med de foreslåede emner.
Innovation, entreprenørskab og dannelse
I engelsk arbejder vi på alle klassetrin på at udvikle elevernes innovationskompetencer. Vi arbejder hen mod, at eleverne på en kreativ måde udvikler på deres omverdensforståelse, deres handlekompetencer, samt personligt tager stilling. Dette kan bl.a. komme til udtryk gennem drama, foldebøger og interviews, samt at eleverne arbejder med og forholder sig til engelskfagets aspekter.
Tema: Me and My Life
Emner:
The Pupil
Family
Friends
Relations
Tema: The English Speaking World
Emner:
Introduction to countries in the world where English is the main language
Special focus on Great Britain
Tema: A Sense of Belonging
Emner:
Affiliations
Groups
Cultural differences
Ethnicity
Gender
Tema: Education and School System
Emner:
School systems in the US, UK or Australia including a comparison to the Danish school system.
Tema: Idols
Emner:
Defining an idol/rolemodel
A presentation of their own idols